Temat: Saab 93 1998 B204 L - typowy szwedzki sleeper

Murzyn
25-06-2016 23:37   #1
Awatar
Kierowca
Przebieg: 706 km
Cześć.
Tu właśnie początek mojej przygody z Saabem. Piszę post o późnej porze po pracy i z butelką piwa w dłoni, więc przepraszam za ewentualne błędy czy literówki.
Model 9-3 z 1998 roku wyprodukowany w Trollhattan w Szwecji. do 2012 roku użytkowany przez 1 osobę w Szwecji, później trafił do Polski do rąk znajomego od mojego brata, który z kolei traktował auto jako drugie i do zabawy, więc włożone dużo pieniędzy i mało jeżdżone. Przebieg 230 tysięcy jak najbardziej realny i po tych 18 latach w samochodzie nadal wszystko działa, nawet nieszczęsne (podobno) wycieraczki reflektorów oraz równie pechowa wysuwana antena.
Saab jest po drobnych modyfikacjach: sprężyny Vogtland -35, nowe amortyzatory Bilstein B6, nowe hamulce (ATE Power Disc + Ferrodo Performance), przewody hamulcowe w stalowym oplocie, gumy zmienione na poliuretan podobnie jak przy maglownicy. Reszta zawieszenia po kompletnym remoncie. Pod maską - dolot w nierdzewce, większy intercooler, wszędzie silikon. Wydech przelotowy 3 cale - również nierdzewka, podciśnienia w silikonie, nowy zawór DV Forge. Poza tym nowy kompresor klimatyzacji, rozrząd, przewody wspomagania wraz z pompą. W środku poza głośnikami to wzorowo zadbana seria ze smaczkiem w postaci uchwytu na kubek w desce rozdzielczej.
Zdjęcia samochodu zrobię jutro. Dziś już natomiast mogę się podzielić wykresem z hamowni jaki otrzymałem wraz z samochodem.
zapodaj.net/images/cb2d3d1e58d7b.jpg
Edytowane przez Murzyn dnia 14-07-2016 13:11
BornFromJets
do góry
Krzysiell
26-06-2016 08:37   #2
Awatar
Kierowca
Przebieg: 3 990 km
Nooo konkretnie Cieszy się
Czekam na zdjęcia auta, bo ostatnio nie miałem okazji zobaczyć go dokładnie, aczkolwiek widziałem jak przejeżdżałeś Oczko
_________________________________________________________________________________________________________________
Workshop : #since 2014#
http://slrr.pl/fo...ost_146821

Mój vGS:
http://slrr.pl/fo...ost_135957


ZAPRASZA ///M
do góry
djmicho
26-06-2016 10:15   #3
Awatar
Kierowca
Przebieg: 5 626 km
Na papierze niezły. Ciekawe jak wygląda. Zadowolony

i.imgur.com/39FKSql.jpg
do góry
Murzyn
26-06-2016 11:53   #4
Awatar
Kierowca
Przebieg: 706 km
s10.ifotos.pl/img/IMG201606_sqewspq.jpg
s5.ifotos.pl/img/IMG201606_sqewshh.jpg
s2.ifotos.pl/img/IMG201606_sqewshx.jpg
s10.ifotos.pl/img/IMG201606_sqewshw.jpg
s10.ifotos.pl/img/IMG201606_sqewsha.jpg
s5.ifotos.pl/img/IMG201606_sqewsrp.jpg
BornFromJets
do góry
Krzysiell
26-06-2016 12:35   #5
Awatar
Kierowca
Przebieg: 3 990 km
Zajebisty jest Cieszy się
_________________________________________________________________________________________________________________
Workshop : #since 2014#
http://slrr.pl/fo...ost_146821

Mój vGS:
http://slrr.pl/fo...ost_135957


ZAPRASZA ///M
do góry
Murzyn
26-06-2016 13:18   #6
Awatar
Kierowca
Przebieg: 706 km
I zajebiście pali Cieszy się
BornFromJets
do góry
Kasia
Awatar
Maszyna
Przebieg: 192 782 km
do góry  
piotrek18
26-06-2016 13:37   #7
Kierowca
Przebieg: 1 440 km
z saaba 9-3 jedyne co pamiętam to zaaaaaajebiste fotele przednie i stosunek ceny do komfortu, który rzuca na kolana wszelkie niemce Cieszy się 4000 za full opcję w skórze Cieszy się
playtrick.pl/wp-content/uploads/2017/02/logo.png

http://playtrick.pl
do góry
http://playtrick.pl/
Murzyn
26-06-2016 23:32   #8
Awatar
Kierowca
Przebieg: 706 km
Nie wiem jak z komfortem w serii bo serią nie jeździłem, tutaj twardo dość, ale nadal da się jeździć bez problemu po naszych drogach.

Wiadomość doklejona:
Aktualnie w samochodzie siedzi sekwencja STAG4 na pojedynczych wtryskiwaczach AC, dwóch czerwonych reduktorach, generalnie wyższa półka, ale czeka jeszcze na strojenie finalne (po 1000km) zanim znajdę się na hamowni podwoziowej i sprawdzę ile tracę (albo zyskuję?) na LPG.
Edytowane przez Murzyn dnia 13-07-2016 12:25
do góry
TheDrifterInCar
13-07-2016 14:44   #9
Awatar
Kierowca
Przebieg: 3 421 km
No muszę przyznać że naprawdę zadbany Saab. Te auta naprawdę mają coś w sobie... Po mojej okolicy czasami lata też chyba 9-3 ciemno szary po naprawdę grubych modach. Na lpg raczej mocy nie stracisz także czekam na wykres z hamowni na lpg i powodzenia w dalszych pracachCieszy się
Edytowane przez TheDrifterInCar dnia 13-07-2016 14:51
25.media.tumblr.com/b2e788a2144eb1a9fc5e04982787eba7/tumblr_mzi1n2rKw01sbaurxo2_400.gif
do góry
Murzyn
14-07-2016 08:59   #10
Awatar
Kierowca
Przebieg: 706 km
zważywszy na cenę tej instalacji i okres gwarancji jaki mi przysługuje to nie wydaje mi się aby to był badziewCieszy się choć na gazie powyzej 240km/h juz nie jedzie tak jak na benzynie , ale za 1000km to naprawimyZadowolony
BornFromJets
do góry
nomolk
14-07-2016 11:05   #11
Awatar
Kierowca
Przebieg: 2 176 km
tototo ciśnie tak dużo? 240? Niepozorny sqrwiel Cieszy się Dużo już obraziłeś beemiarzy spod świateł? Cieszy się
media.giphy.com/media/3oz8xsw1WX8d9meKly/source.gif


look who's back
do góry
https://www.facebook.com/nomolkphoto/
Murzyn
14-07-2016 13:08   #12
Awatar
Kierowca
Przebieg: 706 km
Więcej pojedzie na benzynie, ale nie jestem pojebany jakiś, a i tak strach mi jechać tak szybko, chciałem go sprawdzić na gazie to przycisnąłem, normalnie nie przekraczam 200, rzadko więcej niż 160 jeżdżę, bo twarde zawieszenie i podskakuje na naszych drogach. Jak będe miał po drodze do Niemiec na delegację to go może wezmę i sprawdzę, a może znajdzie się kiedyś gdzieś możliwość rozkulać do Vmax to wtedy trzeba nawigację wziąć i sprawdzić, bo licznik na 240 się mi kończy, a jeszcze jedzie.

Co do "zawstydzania" to jedna beema etrzyszejś (gruz z sebixami za kierownicą, więc temu beema a nie BMW), wczoraj Audi Q7 łeb w łeb, a tak to raczej się mi nie zdarza ustawiać, może jak mi gaz lepiej wyregulują i przestanie momentami szarpać to wtedy.
Edytowane przez Murzyn dnia 14-07-2016 13:11
BornFromJets
do góry
diesel9013
14-07-2016 13:28   #13
Awatar
Kierowca
Przebieg: 1 367 km
Gaz już podaje ciekły czy dalej odparownik jest? Język
Mówie coś źle? Nie spinaj sie wytłumacz mój błąd. Cieszy się

vGS
s3.amazonaws.com/static.carthrottle.com/workspace/uploads/memes/nissan-nissan-skyline-3243-5507ab5148223.jpg
do góry
Murzyn
14-07-2016 15:42   #14
Awatar
Kierowca
Przebieg: 706 km
Nie stać mnie na dobrą fazę ciekłą, a wyznaję zasadę, że lepiej kupić dobrą średnią półkę niż słabą wysoką. Na dniach czeka mnie wymiana świec, bo przerywa, a to mi się przyda skoro auto będzie teraz zasilane dwupaliwowo.
BornFromJets
do góry
Wystawiono 1 piw(a):
Patterson94,
Krzysiell
14-07-2016 20:54   #15
Awatar
Kierowca
Przebieg: 3 990 km
Niezłe to masz jak Q7 jedziesz łeb w łeb :D

Wiadomość doklejona:
Co do BMW to E36 w QP z M52b28 (193KM) czyli najmocniejsze po E36 M3 lekko zrobisz spod świateł :D
Edytowane przez Krzysiell dnia 14-07-2016 20:55
do góry
Murzyn
14-07-2016 21:48   #16
Awatar
Kierowca
Przebieg: 706 km
Krzysiell napisał(a):
Niezłe to masz jak Q7 jedziesz łeb w łeb :D

Wiadomość doklejona:
Co do BMW to E36 w QP z M52b28 (193KM) czyli najmocniejsze po E36 M3 lekko zrobisz spod świateł :D


Kwestia tego, że ja jestem lżejszy niż Q7, poza tym ktoś mógł być nieogarnięty i zwyczajnie bał się cisnąć do końca :D Jakbym miał krótsze przełożenia to na pewno brałbym więcej samochodów, bo tak to mam raczej "miejskie" przełożenia, więc są bardziej długie niż krótkie, co nie pozwala mi na zabójcze przyspieszenie, chociaż strzelam że do setki będzie w granicach 6,5sekundy na benzynie, może 6.

Wiadomość doklejona:
Aktualny stan rzeczy jest taki, że trwa walka z gazownikami żeby doprowadzili samochód do użytku, bo na gazie strasznie jeździ, praktycznie nie ma mocy i te sprawy, o szarpaniu nie wspomnę. Wymienię czujnik temperatury, ale nie wiem czy to coś da, groszowe sprawy. Poza tym we wtorek silnik dostanie nowy olej GTX Magnatec 5W40, a początkiem września (chyba 3, nie pamiętam) jedziemy do Rybnika na chip i strojenie. Docelowa moc to 270KM i 4xx nM. Seryjne turbo więcej nie uciągnie, więc póki co będę się musiał zadowolić takim setupem. W końcu będzie można powiedzieć (chyba?), że to STAGE 1.
Edytowane przez Murzyn dnia 07-08-2016 13:09
do góry
TheDrifterInCar
07-08-2016 14:03   #17
Awatar
Kierowca
Przebieg: 3 421 km
Odpuść castrola... nie jest to dobry olej. Polecam liqui moly. Może drogi ale zobaczysz różnice na samym ciśnieniu tego oleju.
25.media.tumblr.com/b2e788a2144eb1a9fc5e04982787eba7/tumblr_mzi1n2rKw01sbaurxo2_400.gif
do góry
Murzyn
07-08-2016 14:17   #18
Awatar
Kierowca
Przebieg: 706 km
Generalnie leję to, czym był Saab zalany wcześniej. Zobaczę, co jest w sklepie dostępnego innego, bo na olej miałem przygotowane dość trochę kasy, a poszło może z 33% więc coś w tym jest.
BornFromJets
do góry
Kasia
Awatar
Maszyna
Przebieg: 192 782 km
do góry  
piotrek18
07-08-2016 15:11   #19
Kierowca
Przebieg: 1 440 km
castrol edge daje radę, ale swoje kosztuje. Magnateca nie polecam - teraz nie mam dostępu do garażu Cieszy się ale jakby co to cyknę foto jak wygląda niekatowany silnik po magnatecu Język tragedia..
playtrick.pl/wp-content/uploads/2017/02/logo.png

http://playtrick.pl
do góry
http://playtrick.pl/
TheDrifterInCar
07-08-2016 15:27   #20
Awatar
Kierowca
Przebieg: 3 421 km
piotrek18 napisał(a):
castrol edge daje radę, ale swoje kosztuje. Magnateca nie polecam - teraz nie mam dostępu do garażu Cieszy się ale jakby co to cyknę foto jak wygląda niekatowany silnik po magnatecu Język tragedia..


Wiesz czemu castrol jest przeważnie zalecany przez producenta auta? Bo jest najtańszy...
25.media.tumblr.com/b2e788a2144eb1a9fc5e04982787eba7/tumblr_mzi1n2rKw01sbaurxo2_400.gif
do góry
Przejdź do forum: