Temat: 3ds Max 5.1 Lustrzane odbicie

guardo
12-11-2017 18:54   #1
Awatar
Kierowca
Przebieg: 836 km
Lustrzane odbicie :


- Otwieramy 3ds maxa(obojętnie jaki model , możecie przetestować nawet na gotowych boxach) ja w tym celu użyję felgi

i.imgur.com/JxhvGAZ.jpg

- Zacznijmy od zmiany rozdzielczości renderowanego obrazu

i.imgur.com/FQWibwh.jpg

- Wchodzimy do Render Scene -> Output Size i ustawiamy HDTV(video) [Oczywiście nie jest to konieczne ale znacząco poprawia jakość i rozdzielczość renderowanego obrazu ]

i.imgur.com/EnipIHv.png
i.imgur.com/L1hNUOE.png

-Nasz render jest już o wiele lepszej jakości.

i.imgur.com/51IOiFS.png

-Nastepnie tworzymy gotowy box (najlepiej płaski)

i.imgur.com/8OzvXNv.png

-Zaznaczmy "Generate Mapping Coords" w celu automatycznego zmapowania boxa

i.imgur.com/L7sE6Oj.png

-Otwieramy material editor (na klawiaturze przycisk "M"Oczko

i.imgur.com/ZVmIn3H.png

-Sekacja maps "reflection" -> klikamy "none" następnie wybieramy "Raytrace" !

i.imgur.com/LMmGDco.png

-Ponownie klikamy "none" i wybieramy "Bitmap"

i.imgur.com/FH6gLm7.png

-Najszybciej możemy skorzystać z gotowego refleksu którym dysponuje slrr czyli "general_env_map"

i.imgur.com/FPmKVGr.png

-Po wybraniu bitmapy klikamy "Go to Parent"

i.imgur.com/wh8sQmP.png

-Ustawiamy reflection na "50" (Najbardziej optymalne ustawienie)

i.imgur.com/K0h8V2M.png

-Następnie przewijamy do góry i ustawiamy kolor ( bazuje na czarnym ponieważ najlepiej wygląda) oraz nakładamy materiał na element czyli nasz box

i.imgur.com/mE0FrcP.png

-Tak jak widać nasze renderowany obraz ma już odbicie i wygląda znacząco lepiej

i.imgur.com/nJM6K7u.png

i.imgur.com/dZed0KR.png



Przykład użycia lustrzanego odbicia

i.imgur.com/VN1t3wC.jpg

Proszę o wyrozumiałość to mój pierwszy poradnik :v. Mam nadzieję że każdy zrozumie Zadowolony
Edytowane przez guardo dnia 12-11-2017 18:55
media.giphy.com/media/DMNqE0oBP2BEY/giphy.gif
do góry
Kasia
Awatar
Maszyna
Przebieg: 192 782 km
do góry  
Przejdź do forum: