Temat: Dodawanie nowych części do sklepu.

addi
02-08-2011 12:25   #1
Kierowca
Przebieg: 4 213 km

Osobiście polecam program Notepad++ , najłatwiej się nim operuje

Poradnik na dodanie nowej części do samochodu
(Dzię-ku-je-my DHG)[Opracował addi]

Co potrzebujemy:
- Plik java dowolnego auta
- RPK skonwertowane do RBD
- Plik SCX
(Jak dodać tekstury to będzie później)

Od początku:
Nasz element jest pomalowany tylko w 3ds maxie i nie trzeba przypisywać tekstur.
Jest mniej do roboty : P

Daję wam gotowy plik Java Duhen_hood.java, bo nie każdy może go posiadać:


package java.game.cars;

import java.util.*;
import java.util.resource.*;
import java.game.parts.bodypart.*;


public class Duhen_hood extends Hood
{
public Duhen_hood( int id )
{
super( id );
carCategory = PACKAGE;
name = "Audi TT hood";

description = "The stock hood for the SunStrips from 1.5 DVC to 2.2 DVC.";

value = tHUF2USD(189.879);
brand_new_prestige_value = 28.09;
setMaxWear(kmToMaxWear(285000));
}
}

Plik duhen_hood.java wrzucamy do nazwaauta/scripts/src (jeśli nie ma takiego folderu to go tworzymy !

Ok, mamy jave więc jedziemy dalej.
Przyjmijmy, że chcemy dodać antenę CB, która jest do pobrania z tego linku:
http://www.4share...ntena.html
Zmieniamy nazwę mesha (pliku scx anteny) na cb.scx łatwiej będzie mi się poruszać po poradniku. Oczywiście plik ten wrzucamy od razu do meshes.
Kopiujemy plik duhen_hood.java na pulpit i zmieniamy nazwę na cb.java, po czym wrzucamy go do folderu src .

Plik cb.java zmieniamy by wyglądał tak:


public class cb extends Hood
{
public cb( int id )
{
super( id );
carCategory = PACKAGE;
name = "Antena CB";

description = "Antena CB President";

value = tHUF2USD(189.879);
brand_new_prestige_value = 28.09;
setMaxWear(kmToMaxWear(285000));
}
}

To koniec z zabawami z plikami java.

Teraz jak to DHG określił:
"teraz czas na rzeź niewiniątek"


Pisząc ten poradnik oczywiście mam nadzieję, że wiecie jak doprowadzić RPK do RBD, poradnik oczywiście na forum.
-
Otwieramy w notatniku plik RBD, klikamy CTRL + F i szukamy: hood.
Potrzebne są wpisy z: typeof 5, 9, 8, 14

Tylko teraz jedno, ja operuję na pliku RPK swojego auta, więć proszę tego nie kopiować, tylko edytować zgodnie z swoim autem..
Typeof 5, 9, 8, 10
(Wklejcie to sobie do osobnego okienka, bo tak tylko na tym teraz będziemy operować).


<FILE 00000028.res >
typeof 9
superid 0x00000001
typeid 0x00000107
alias click
isparentcompatible 1.00
</FILE>
<FILE 00000028.rsd >
shape cars\racers\Audi_TT_2006\meshes\hood.scx
</FILE>
<FILE 00000150.res >
typeof 5
superid 0x00000003
typeid 0x00000068
alias hood
isparentcompatible 1.00
</FILE>
<FILE 00000150.rsd >
sourcefile cars\racers\Audi_TT_2006\meshes\hood.scx
</FILE>
<FILE 00000247.res >
typeof 14
superid 0x00000005
typeid 0x00000067
alias hood
isparentcompatible 1.00
</FILE>
<FILE 00000247.rsd >
mesh 0x00000068
flags 8.000
lod_amp 3.000
texture 0x00020025
texture 0x00000000
</FILE>
<FILE 00000335.res >
typeof 8
superid 0x00000007
typeid 0x000000C6
alias hood
isparentcompatible 1.00
</FILE>
<FILE 00000335.rsd >
script cars\racers\Audi_TT_2006\scripts\Duhen_hood.class
native part cars\racers\Audi_TT_2006\scripts\hood.cfg
lod_amp 3.000
</FILE>


Teraz tak:
Bierziemy w każdym TypeID robimy taką zamianę. np:


typeid 0x000000C6

na

typeid 0x0000A0C6

Czwartą cyfrę od końca ! Tylko i wyłącznie.
W typeof 14 w sekcji rsd


mesh 0x00000068

na

mesh 0x0000A068


TypeID trzeba zmienić we wszystkich typeof bo to unikalne numery każdej części.

Wszystkie "alias hood " zmieniamy na np "alias cb" by było nam łatwiej "ogarnąć" jaki plik gdzie dodaliśmy
Wszystkie "scripts\hood.cfg" itp zmieniamy na cb.cfg i inne.

To ma wyglądać tak:

script cars\racers\Audi_TT_2006\scripts\cb.class
native part cars\racers\Audi_TT_2006\scripts\cb.cfg

Oczywiście trzeba zmienić wszystkie hood na cb ! ! !


Teraz tak, wszystko z nowego okienka, te wszystkei sekcje wklejamy do pliku RBD całego auta, tak najlepiej gdzieś po 5 - 8 enterach, by było wiadomo gdzie dodajemy nowe części.
Te wszystkie <FILE 00000028.res > nie trzeba zmieniać, gdyż zmienią się same, pełen luksus :D

Teraz tak, gdy wkleiliśmy to, znajdujemy sekcję Typeof 14.
Jest taki fragment:


<FILE 00000247.rsd >
mesh 0x00000068
flags 8.000
lod_amp 3.000
texture 0x00020025
texture 0x00000000
</FILE>

Nie mamy pliku tekstury, bo to zwykł mesh pomalowany w 3ds Maxie więc zmieniamy to na:

<FILE 00000247.rsd >
mesh 0x00000068
flags 8.000
lod_amp 3.000
</FILE>

Po prostu kasujemy "texture"

Teraz tak, zapisujemy zmiany, konwertujemy RBD do RPK i podmieniamy plik. Tyle z zabawy z RPK[/color
---

Zabierzemy się teraz za plik CFG.
Kopiujemy plik hood_cfg i zmieniamy nazwę na cb.cfg

Tak wygląda plik CFG maski:


# Vehicle importer wizard generated part configuration file #
# resource ID of this part: 0x000000C6
# resource alias of this part: "hood"

render 0x00000067
mesh 0x00000068
texture 0x00020025
click 0x00000107

body 0.000 -0.001 0.036 0.000 0.000 0.000 29.757 cars\racers\Audi_TT_2006\meshes\_phys_hood.scx ;0x0000002A
# total mass: 29.757 kg

category 2

slot 0.000 0.000 -0.000 0.000 0.000 0.000 601 ; hood
attach 0x00000006 601 ; chassis->hood

# 'motorhazteto' deflector #
wing 4 0.000000000 0.014943900 -0.033624300 0.000000000 0.955160000 -0.253566000 36.904800000 -0.250 0.666

eof



render 0x00000067
mesh 0x00000068
texture 0x00020025
click 0x00000107


Zmieniamy na:



render 0x0000A067
mesh 0x0000A068
click 0x0000A107

CFG odwołuje się do wpisów w rpk
Przy komentarzach na samej górze, które zaczynają się "#" nic nie zmieniamy, ponieważ SLR tego nie widzi.

Plik CFG maski edytujemy, by wyglądał tak:



# Vehicle importer wizard generated part configuration file #
# resource ID of this part: 0x000000C6
# resource alias of this part: "hood"

render 0x0000A067
mesh 0x0000A068
click 0x0000A107

body 0.000 -0.001 0.036 0.000 0.000 0.000 29.757 cars\racers\Audi_TT_2006\meshes\cb.scx ;0x0000A02A
# total mass: 29.757 kg

category 2

slot 0.000 0.000 -0.000 0.000 0.000 0.000 789 ; cb
attach 0x00000006 789 ; chassis->cb

# 'motorhazteto' deflector #
wing 4 0.000000000 0.014943900 -0.033624300 0.000000000 0.955160000 -0.253566000 36.904800000 -0.250 0.666

eof


Pamiętajcie, by zmienić jeszcze linijkę hex'a tutaj:

cars\racers\Audi_TT_2006\meshes\cb.scx ;0x0000A02A



Teraz tak, wystarczy zapisać zmiany.

Ostatnia rzecz to dodanie slotu w chassiku pojazdu(oczywiście plik CFG).
Numer slotu w moim przypadku to 789


Główne podziękowania dla DHG, który mnie tego nauczył, oraz nie będąc skromnym dla mnie, ponieważ opracowałem wam to na prosty, czysty język i ogarnięty styl.
Pamiętajcie, że działałem na swoim RPK i swoich plikach CFG.


Możliwość dodawania części do sklepu cieszy mnie jak pierwsze włosy na jajach, chociaż nigdy nie byłem mocny w porównaniach !

addi, SLRR Modders Crew.


Bym zapomniał..
Przy zmianie:


typeid 0x000000C6

na

typeid 0x0000A0C6


Przy dodawaniu kolejnych części to "A" zmieniamy na B, potem C itd..
Wszystko jest zapisywane za pomocą hexa..
0123456789abcdef
Oczywiście nic nie może się powtarzać.

i.imgur.com/zMHdi.png


Edytowane przez addi dnia 11-09-2011 20:11
Taaa
do góry
www.slrr.pl
Wystawiono 1 piw(a):
matques,
^dhg
02-08-2011 12:33   #2
Awatar
Kierowca
Przebieg: 357 km
tak czytam czytam i nic nie rozumiem XD. dżołk oczywiścieJęzyk
i.imgur.com/QoHkH.png
do góry
www.forgotten-garage.pl
addi
02-08-2011 12:39   #3
Kierowca
Przebieg: 4 213 km
DHG miszczu sprawdź jeszcze czy błędu nigdzie nie popełniłem Cieszy się.
Taaa
do góry
www.slrr.pl
TRex699
02-08-2011 12:43   #4
Awatar
Kierowca
Przebieg: 4 864 km
Zgubiłem się na "co potrzebujemy" ale nic tam, z pewnością pomoże wielu osobom. Zadowolony
vader.joemonster.org/upload/zmx/5809933624624014.gif
do góry
Filipovic
02-08-2011 19:56   #5
Awatar
Kierowca
Przebieg: 1 323 km
Ci co będą chcieli to skumać to, to skumają reszta niestety nie. Ja się chętnie nauczę, graty dla DHG i Addiego! Oczko
Edytowane przez Filipovic dnia 02-08-2011 20:01
do góry
Kasia
Awatar
Maszyna
Przebieg: 192 782 km
do góry  
^dhg
02-08-2011 20:37   #6
Awatar
Kierowca
Przebieg: 357 km
addi błąd! zakres hexa: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 a b c d e f w sumie 16 znaków.

a do grzebania w javach najlepszy jest Edit Plus Zadowolony ma możliwość wyszukania/zmiany we wszystkich otwartych dokumentach jednym kliknięciem
i.imgur.com/QoHkH.png
do góry
www.forgotten-garage.pl
Kasia
Awatar
Maszyna
Przebieg: 192 782 km
do góry  
addi
02-08-2011 22:23   #7
Kierowca
Przebieg: 4 213 km
Poprawione, jak o czymś zapomniałem to mów.
A ja ktoś nie ogarnia poradnika to niech tez tutaj pisze.
Taaa
do góry
www.slrr.pl
Filipovic
19-08-2011 21:35   #8
Awatar
Kierowca
Przebieg: 1 323 km
Ja nie ogarniam, bo kto inny.
do góry
addi
19-08-2011 21:39   #9
Kierowca
Przebieg: 4 213 km
Po prostu przypatrz się strukturze jak robisz element w RPK Creator.
Taaa
do góry
www.slrr.pl
Filipovic
19-08-2011 21:52   #10
Awatar
Kierowca
Przebieg: 1 323 km
My mamy brać te wpisy od siebie czy możemy skopiować ten audi i tam pozmieniać?
do góry
addi
19-08-2011 21:55   #11
Kierowca
Przebieg: 4 213 km
Zależy co chcesz zrobić.
Jeżeli przenieść deskę rozdzielczą z audi do korka to musisz skopiować wszystkie wpisy z rpk odpowiadające za deskę i wkleić do korka.
Potem Java, cfg i po kłopocie.
Edytowane przez addi dnia 19-08-2011 22:07
Taaa
do góry
www.slrr.pl
kupalew13
19-08-2011 22:04   #12
Kierowca
Przebieg: 534 km
addi z całym sacunkiem ale chyba musi to wkleić do audi
do góry
$Wojtas
24-09-2011 19:14   #13
Kierowca
Przebieg: 1 046 km
Zbawiciel ... Ogarniam całe ^^
i.imgur.com/YaKErv0.jpg
do góry
REJDYN
25-09-2011 12:26   #14
Awatar
Kierowca
Przebieg: 2 611 km
Nie wiem. Aż taki tępy jestem? Wszystko ładnie poszło, część jest w katalogu, ale nie da sie jej zamontować. Smutny
Widzisz naruszenie regulaminu vGS? Nakabluj mi na PW!

rejdyn.blog.pl
Ja tu reprezentuję Amerykę!
i.imgur.com/1OXIS5m.png
do góry
rejdyn.blog.pl
wojtek
25-09-2011 12:28   #15
Awatar
Kierowca
Przebieg: 1 826 km
REJDYN pzrypisz częśc może
i.imgur.com/FYKpiab.jpg
do góry
addi
25-09-2011 17:11   #16
Kierowca
Przebieg: 4 213 km
REJDYN napisał(a):
Nie wiem. Aż taki tępy jestem? Wszystko ładnie poszło, część jest w katalogu, ale nie da sie jej zamontować. Smutny


W CFG części i CFG chassisu musisz dodać slota, też kiedyś się z tym bawiłem Cieszy się.
Taaa
do góry
www.slrr.pl
Malice
27-06-2012 20:46   #17
Awatar
Kierowca
Przebieg: 177 km
Bardzo przydatny poradnik, dzięki Addi Oczko
img576.imageshack.us/img576/5941/dolgv.png
i.imgur.com/PLe5N.gif
do góry
habababa
17-02-2013 15:02   #18
Kierowca
Przebieg: 13 km
Domyślam się, że podobnie się robi z silnikami Zadowolony są jakieś różnice?
do góry
Skittles
17-02-2013 17:07   #19
Kierowca
Przebieg: 35 km
Tak, są, dosyć zasadnicze ;p

http://slrr.pl/fo...-fury.html
Edytowane przez Skittles dnia 17-02-2013 17:08
img145.imageshack.us/img145/9088/safadfsdgfdg.jpg
http://slrr.pl/fo...-zwei.html - zapraszam do mojego garażu Lol
"Zgraja takich jak ty może czyścić nam buty, zjeżdżaj do budy, nie masz honoru, kundlu zapluty
Niepotrzebne nam nuty, gramy muzykę miasta, daj na full, wdepnij gaz, niech opony mielą asfalt!"
do góry
habababa
17-02-2013 17:24   #20
Kierowca
Przebieg: 13 km
Miałem na myśli części do silników Cieszy się
do góry
Przejdź do forum: